Bagaimana untuk mencipta portfolio yang menarik perhatian |.

Pertama sekali , mari kita lihat apa itu “portfolio” . Portfolio adalah seperti koleksi karya yang memperkenalkan pencapaian masa lalu dan set kemahiran anda. Walau bagaimanapun, ia bukan sekadar koleksi karya; ia mesti disusun dengan menggabungkan kerjaya, kekuatan dan hasil pengeluaran anda yang lalu. Sebagai pencipta, anda akan menggunakannya sebagai ganti kad perniagaan anda.

Dan portfolio anda akan dinilai berdasarkan carian kerja anda, dan ia juga akan digunakan sebagai asas untuk memutuskan sama ada untuk menerima pekerjaan sebagai individu atau tidak . Malah, dikatakan bahawa 70-80% keputusan pengambilan pekerja adalah berdasarkan portfolio, sehingga ia dianggap penting.

 

 

Apakah portfolio?

Terutama jika anda tidak mempunyai pengalaman, perbezaan Utama Nombor Telefon 2024 Dikemas Kini Dari Seluruh Dunia antara kejayaan dan kegagalan adalah sama ada anda boleh mencipta portfolio berkualiti tinggi . [Lazim untuk semua pekerjaan] Elemen asas portfolio dan mata penilaian Tanpa berlengah lagi, mari kita lihat lima komponen asas portfolio. Kami juga akan memperkenalkan mata yang dilihat dalam setiap satu, jadi pastikan anda menyemaknya. Elemen asas portfolio pengenalan diri set kemahiran Pengenalan kerja Proses pengeluaran Imej masa depan  Ini adalah pengenalan kepada elemen.

Bukan kandungan (item) yang perlu disiarkan. Apabila benar-benar menghasilkan, kami mungkin mencampur dan menerbitkan berbilang versi setiap satu. pengenalan diri [Mata penilaian] Personaliti dan kekuatan anda Ringkaskan sejarah kerjaya anda (pengalaman kerja, dsb.), anugerah yang anda terima, kemahiran anda dan perkara yang anda hargai sebagai pencipta. Walaupun tidak perlu, lebih mudah untuk menyampaikan keperibadian anda jika anda memasukkan hobi anda. Ini nampaknya menjadi topik biasa semasa temuduga. Selain itu, cuba untuk menjadi sespesifik mungkin tentang idea yang penting kepada anda sebagai pencipta .

[Lazim untuk semua pekerjaan] Elemen asas portfolio dan mata penilaian

Utama Nombor Telefon 2024 Dikemas Kini Dari Seluruh Dunia

Ia cenderung untuk dinyatakan dalam istilah abstrak seperti “reka bentuk dari perspektif pengguna.” Jika anda boleh menyusun ayat anda secara logik, seperti “Kerana “, ia akan menjadi lebih persuasif dan anda akan dapat menarik perhatian diri anda tentang nilai anda.

set kemahiran [Mata penilaian] Skop sokongan semasa dan kekuatan anda Alat yang tersedia (cth. perisian standard industri) Kemahiran dan bahasa yang dipelajari Kepakaran dan kepakaran Pengetahuan dan pengetahuan yang diperoleh sepanjang kerjaya anda Kemahiran perniagaan (pengurusan projek, komunikasi pelanggan, dll.) Apabila menunjukkan tahap kemahiran, anda boleh menyampaikan kebolehan anda dengan lebih tepat dengan menunjukkan contoh dan hasil pengeluaran khusus berbanding penilaian abstrak (mis. Terutama bagi mereka yang tiada pengalaman.

 

Jika anda boleh memperkenalkan kemahiran anda dalam kombinasi dengan latar belakang dan kekuatan yang telah anda sampaikan dalam pengenalan diri anda, peluang anda untuk menukar pekerjaan akan meningkat. Pengenalan kerja [Mata penilaian] Tahap dan kepelbagaian karya yang diterbitkan Untuk setiap bahagian, sertakan maklumat berikut: Bidang yang anda bertanggungjawab (perancangan, pengeluaran, penyuntingan, dsb.) .

Tempoh pengeluaran untuk setiap proses Alat dan teknik yang digunakan Jenis dan tujuan kerja Nama pelanggan (pengeluaran bebas/tugasan sekolah) Dengan menambah tempoh pengeluaran, ia juga mungkin untuk menyampaikan produktiviti dan kecekapan, seperti berapa banyak masa dan jenis output yang boleh dihasilkan.

pengenalan diri

Juga, walaupun bilangannya bukan segala-galanya, cuba Prednosti svakodnevnog ispijanja soka od jabuke sertakan sekurang-kurangnya 8 karya. Terutamanya jika anda tidak berpengalaman, anda mungkin menghantar tugasan sekolah, tetapi semasa saya bertanggungjawab dalam pengambilan, saya terfikir yang mana akan memberikan gambaran yang lebih baik: seseorang yang hanya menghantar tugasan, atau seseorang yang menyiarkan banyak kerja yang dihasilkan sendiri mengenainya.

Walaupun anda tidak mempunyai pengalaman, lebih mudah untuk menyampaikan semangat anda dengan mencuba pelbagai produksi dan menyiarkannya. Proses pengeluaran [Mata penilaian] Proses pemikiran anda dan keupayaan menyelesaikan masalah Ia adalah perlu untuk menerangkan latar belakang pencapaian anda setakat ini dan mengapa anda telah mencapai keputusan yang diingini. Secara khusus, izinkan saya menerangkan perkara berikut. Latar belakang dan tujuan projek Cabaran yang dihadapi dan cara menyelesaikannya Proses perancangan konsep Keputusan penting yang dibuat semasa proses pengeluaran dan mengapa Kaedah dan keputusan pengesahan pencapaian.

Daripada hanya memberitahu anda apa yang anda bergelut atau perkara yang anda suka tentang kerja itu, anda boleh menyatakan secara lisan kerja yang anda telah terlibat, seperti masalah yang pelanggan hadapi dan bagaimana produk itu akan menyelesaikan masalah tersebut. Perkara yang ingin diketahui oleh pengurus pengambilan pekerja ialah proses pemikiran dan kemahiran menyelesaikan masalah anda .

set kemahiran

Selepas menyertai syarikat, saya ingin menentukan sama atb directory  ada saya boleh menyelesaikan masalah dengan cara yang sama. Imej masa depan [Mata penilaian] Potensi pertumbuhan dan potensi anda untuk menyumbang kepada organisasi Kami tidak hanya menyiarkan elemen tentang apa yang anda mahukan pada masa hadapan.

Adalah penting untuk menyampaikan secara khusus perkara yang boleh anda lakukan sekarang supaya pengurus pengambilan pekerja boleh membayangkan masa depan anda . Daripada hanya mengatakan “Inilah yang saya mahu menjadi” atau . Inilah yang saya sasarkan”, lebih mudah untuk membayangkan bagaimana keadaan anda selepas diupah jika anda menulis . Saya boleh lakukan ini” atau . Saya telah melakukan ini .” Terutamanya jika anda tidak berpengalaman atau mempunyai sedikit pengalaman kerja, anda cenderung untuk menulis terutamanya tentang prospek masa depan anda, tetapi cuba juga sedar tentang apa yang telah anda pelajari setakat ini.

A.D. [Mengikut jenis pekerjaan] Mata untuk mencipta portfolio Seterusnya. Sebagai tambahan kepada elemen asas yang disenaraikan di atas, kami akan memberitahu anda tentang elemen dan mata yang perlu disertakan untuk setiap jenis kerja .

Pengenalan kerja

Pereka web Skop kerja pereka web berbeza-beza bergantung kepada syarikat. Sesetengah mungkin bertanggungjawab ke atas reka bentuk sahaja, manakala yang lain mungkin termasuk pengekodan. Syarikat pengeluaran selalunya hanya bertanggungjawab ke atas kawasan reka bentuk sahaja. Sebagai tambahan kepada elemen asas, anda memerlukan elemen berikut: Kemahiran reka bentuk visual (susun atur. Warna. Tipografi. Dll.) Keupayaan reka bentuk antara muka pengguna (UI). Contoh pelaksanaan reka bentuk responsif Sila rujuk juga artikel berikut.

Apakah portfolio yang akan diambil. Perbincangan menyeluruh oleh profesional. Jumpei Hayashi jurutera hujung hadapan Jurutera bahagian hadapan bertanggungjawab untuk melaksanakan rupa dan kefungsian tapak web atau apl. Sertakan elemen berikut dalam portfolio anda.

Contoh pengekodan untuk HTML, CSS dan JavaScript Pengalaman menggunakan rangka kerja (React. Vue.js. Agular, dll.) Rekod prestasi pengoptimuman prestasi Pengalaman merentas pelayar Menggunakan kawalan versi (Git) Contoh pelaksanaan reka bentuk responsif Pertimbangan untuk kebolehcapaian Jika boleh. Adalah idea yang baik untuk memasukkan pautan GitHub supaya mereka dapat melihat kualiti kod anda secara langsung.

Pengarah web Pengarah web bertanggungjawab untuk pengurusan kemajuan keseluruhan pengeluaran web dan komunikasi dengan pelanggan. Khususnya. Saya fikir adalah baik untuk menekankan perkara berikut.

Proses pengeluaran

Kemahiran pengurusan projek (contoh kaedah dan alatan tertentu) Contoh komunikasi pelanggan yang berjaya Contoh kemahiran pengurusan dan penyelarasan pasukan Pengalaman pengurusan belanjawan Pengetahuan tentang SEO dan analisis Terutama bagi mereka yang tiada pengalaman. Adalah penting untuk merumuskan dan menyerlahkan penambahbaikan yang telah anda lakukan dalam pengurusan jadual tugasan. Jadual kerja pelanggan dan pengurusan kemajuan. Kerana anda mempunyai sedikit pengalaman praktikal.

Jika anda mempunyai pengalaman dalam arahan, nyatakan dengan jelas skop tanggungjawab anda sebelum dan selepas menerima pesanan. Seperti yang ditunjukkan di bawah. contoh) Sebelum menerima pesanan: Membangunkan pelanggan baharu. Berunding dengan pelanggan. Mencipta bahan persaingan. Membentangkan, dsb. Selepas menerima pesanan. Penyelidikan dan analisis pasaran, menentukan keperluan, mencipta rangka wayar, bekerjasama dengan jabatan berkaitan, dsb. Pereka bentuk .

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *