Apakah perbezaan utama antara

Perbezaan pertama dan utama ialah BSC adalah berdasarkan peta strategik holistik dengan “parameter untuk penciptaan”, yang membayangkan kehadiran struktur yang jelas untuk mencapai matlamat dalam empat aspek: kewangan, berorientasikan pelanggan, proses dalaman, latihan dan pembangunan .Dalam BSC, aspek kewangan dianggap paling penting. Untuk menggunakannya dengan betul, anda boleh menjawab soalan berikut:a empat aspek eksekutif ini ditentukan, maka matlamat utama boleh dirumuskan, yang akan dimuatkan ke dalam sistem koordinat. Dalam kes BSC, ia termasuk objektif, pengukuran, inisiatif dan penunjuk. Dalam sistem ini, BSC bekerja dari atas ke bawah dan menekankan langkah “terlewat”—matlamat berorientasikan hasil seperti pencapaian kewangan yang dinyatakan sebelum ini.

OKR pula boleh dianggap sebagai sistem lata dan sebagai tangga. Oleh sebab itu, ia memberi tumpuan kepada “input” yang diperlukan seperti memperluaskan kehadiran produk di pasaran Asia menjelang akhir suku tersebut.BSC dan OKR berkongsi definisi yang sama untuk matlamat—apa yang perlu dicapai. Tetapi pada masa yang sama.

Contoh BSC dan OKR Apakah perbezaan utama antara

Untuk memberikan Senarai E-mel B2B contoh perbezaan antara Balanced Scorecard (BSC) dan OKR, pertimbangkan jadual ini untuk perkhidmatan tren komuter

Dengan menggunakan BSC, setiap sel boleh dipecahkan dan diperincikan lagi dari segi pencapaian yang diperlukan untuk menjayakan tugasan ini. Contohnya:KR1: Kempen untuk maklum balas mengenai perjalanan yang dilancarkan sehingga 1 Mac.KR2. Penumpang yang menempah melalui apl telah berjaya meninggalkan ulasan.KR3: 1000 ulasan pada minggu pertama selepas pelancaran.KR4: Balas 80% daripada mereka yang meninggalkan komen untuk mengumpulkan idea untuk kemas kini masa hadapan.Seperti yang anda boleh lihat, OKR dalam kes ini membantu mengetahui rupa kejayaan pelancaran program penilaian perjalanan berdasarkan bilangan dan usaha.

Berapa kerap BSC ditetapkan?

BSC paling kerap dibangunkan untuk sekurang-kurangnya setahun. Melalui kitaran kewangan, pelaksanaan rancangan itu terikat dengan matlamat kewangan.Rancangan dengan OKR, sebaliknya, dibangunkan untuk satu Ano ang Ginagawa ng isang Digital Marketer? kitaran. Kecil—paling kerap satu perempat, tetapi kadangkala sebulan. OKR kemudiannya dinilai dan yang baharu dibangunkan. OKR direka bentuk untuk dinilai dan diselaraskan dengan kerap untuk mencapai matlamat yang lebih bercita-cita tinggi.

Dalam BSC, inisiatif (juga dipanggil projek, tindakan atau aktiviti di luar BSC) adalah cara yang diperlukan untuk mencapai matlamat. Kebanyakan syarikat mempunyai pelbagai inisiatif untuk setiap matlamat. Contoh di sini ialah keluaran aplikasi baharu untuk tinjauan pekerja untuk menambah bahagian latihan dan pembangunan.

Lagipun, OKR tidak menggunakan semua jenis parameter untuk berfungsi. Pasukan itu sendiri memutuskan cara untuk menetapkan keutamaan. Ini bermakna bahawa pengambilan risiko adalah digalakkan, manakala melalui penekanannya pada matlamat kewangan, BSC menekankan akauntabiliti untuk tindakan yang dirancang.

Untuk visualisasi yang lebih baik, kami akan menyediakan dua jadual:

Berapa kerap BSC dinilai?

Biasanya, keberkesanan au emai list BSC dinilai setiap tahun tanpa semakan mandatori strategi.Dengan OKR, perkara sebaliknya adalah benar. Kejayaan terikat secara tidak boleh ditarik balik kepada akronim lain, CFR (Perbualan, Maklum Balas, Pengiktirafan). CFR membolehkan anda menyemak dalam konteks tertentu sama ada matlamat itu relevan – dan ini sentiasa bermakna bahawa OKR hanya dinilai pada penghujung kitaran.

Penilaian CFR hendaklah dijalankan sepanjang kitaran OKR. Dan idealnya dalam format perundingan satu-satu mingguan pekerja.Menilai keberkesanan strategi OKR . Memastikan matlamat dan keputusan utama ini masih relevan dan tepat semasa maklumat baharu diproses. Ia juga membolehkan anda menjalankan perbualan yang . Diperlukan untuk meningkatkan kecekapan, mengalih keluar blok dan menghadapi perubahan dalam keutamaan.Pengurusan berterusan ini adalah perbezaan utama antara OKR dan BSC.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *